De Kok Context gebruikt cookies om u beter te kunnen helpen en de website te verbeteren. Indien u hiermee akkoord bent, hoeft u uw voorkeuren niet te wijzigen. - Bekijk details
Menu

Online marketing tips voor de feestdagen

De feestdagen komen er weer aan, waarbij klanten veel online inspiratie opdoen. Maak hier gebruik van met deze online marketing tips voor de feestdagen.

De feestdagen komen er weer aan. Tegenwoordig doen ruim 80% van alle shoppers hun inspiratie online op. Voor u dus belangrijk hier op in te spelen. Hoe u hier gebruik van kunt maken leest u in onze online marketing tips voor de feestdagen, die u kunt gebruik voor o.a. uw website en uw social media.

Start op tijd met de marketing voor de feestdagen

Mensen beginnen eind oktober warm te lopen voor de feestdagen. Zeker vanaf het moment dat de klok een uurtje achteruit is gegaan. De dagen worden korter, het is vroeger donker, het wordt kouder en ze raken in de sfeer van Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw. Hoogste tijd dus uw voorbereiding voor uw online marketing rond de feestdagen in oktober te starten. Een goed begin is het halve werk, dus uw planning en voorbereidingen hiervoor kunnen eind augustus begin september al starten.

Online marketing tips voor de feestdagen op uw website

Zoals winkeliers hun etalage aanpassen aan de feestdagen, zo kunt u dat ook met uw website doen. Kijk of u uw website in de juiste sfeer kan brengen voor Sinterklaas, Kerst en Nieuwjaar
Aangezien deze dagen elkaar in snel tempo opvolgen, is het een goed idee om die aanpassingen al ruim van te voren voor te bereiden. Zorg dat u de verschillende ‘templates’ tijdig klaar heeft staan, zodat u snel kunt schakelen.

Het is ook heel goed om rond de verschillende feestdagen landingspagina's te maken. Heeft u bijvoorbeeld bepaalde diensten, of producten die goed aansluiten op Sinterklaas of Kerst? Maak een landingspagina met een goede zoekterm. Deze kunt u tegelijkertijd ook weer heel goed inzetten op social media of bijvoorbeeld via Google Advertising. 

Schrijf geschikte blogs richting Sinterklaas en Kerst. Prijs hierin diensten of producten aan, of geef tips. Denk hierbij goed waaraan een blog moet voldoen en lees onze tips voor het (starten met) zakelijk bloggen nog eens door.

Zet e-mail feestelijk in

Heeft u een mailinglijst en schrijft en stuurt u maandelijks een nieuwsbrief? Dan is dit de ultieme kans deze geheel in sfeer van de feestdagen te zetten en uw contacten te benaderen. Het is de ultieme mogelijkheid om uw feestelijke content en aanbiedingen te promoten. Breng uw specials, kado gidsen en video’s onder de aandacht van u abonnees.

Maak gebruik van video

Video is helemaal hot. U kunt hier dan ook gretig gebruik van maken. Heeft u bepaalde acties rondom de feestdagen? Bijvoorbeeld, wedstrijden, aanbiedingen? Zet hierbij video spectaculair in. Dit kan zowel op uw website als op uw social media kanalen. 

Laat mensen in de sfeer komen via uw social media kanalen

Social media zijn bij uitstek geschikt om sfeer en reuring te creëren rondom de feestdagen. Mensen zijn sneller bereid om productinformatie Social media post feestdagen gemaakt door Tekstbureau De Kok Context in Middelburgonline te delen, omdat we allemaal op zoek zijn naar inspiratie voor kado’s.
Let wel op dat u niet alleen informatie verstuurt. Ga en blijf in gesprek met uw volgers via social media kanalen. Plaats reacties en stel vragen. Verstuur ook eens wat tips, zo voorkomt u dat u als verkoop spam te boek komt te staan.

  • Zet (live) video in, want video krijgt momenteel een aanzienlijk prominentere positie in de newsfeeds;
  • Update en hergebruik succesvolle social media posts uit het verleden met een nieuwe titel, tekst en afbeelding of  video;
  • Post feestelijke foto’s op Instagram. Veel mensen maken daar hun wensenlijstjes;
  • Maak uw speciale aanbiedingen super ‘shareable’. Als u een bijzondere aanbieding of product heeft, vinden veel mensen het leuk om dat te delen met hun volgers;
  • Plan uw posts voor de feestdagen ruim vantevoren in. Gebruik een social media planning, ofwel contentkalender om uw updates ruim van tevoren al in te plannen. Dat scheelt u een hoop tijd tijdens de drukke feestdagen;
  • Adverteer met aangepaste doelgroepen op Facebook. Met aangepaste doelgroepen kunt u Facebook advertenties tonen aan mensen op bijvoorbeeld uw mailinglijst, die bepaalde pagina’s op uw website hebben bezocht, etcetera.

Social media post rondom eindejaarsactie gemaakt door Tekstbureau de Kok Context in MiddelburgLiever hulp in plaats van het inzetten van onze online marketing tips voor de feestdagen?

Wellicht heeft u het erg druk en wilt u bij bepaalde zaken hulp. Wat dacht u bijvoorbeeld van een opvallende post op social media? Het oog wil immers ook wat en u heeft misschien niet veel tijd of u bent niet zo bekend met het grafisch vormgeven. Dan kunt u terecht bij Tekstbureau De Kok Context in Middelburg. Wij verzorgen al meerder jaren rondom de feestdagen voor:

  • Blogs;
  • Landinsgpagina's;
  • Opvallende social media posts;
  • Filmpjes;
  • Persberichten.

Kortom u kunt voor de marketing rondom de feestdagen ook bij ons terecht. Wij helpen u hier graag mee.

terug

contactgratis vrijblijvende offerte
De Kok Context
Veerseweg 141
4332 BE Middelburg

Mob. nr.: 06- 1264 8608
info@dekokcontext.nl
www.dekokcontext.nl
Kvk nr.: 65975987 te Middelburg
Btw nr.: NL001756625B90
IBAN: NL30 RABO 0309 8948 24