De Kok Context gebruikt cookies om u beter te kunnen helpen en de website te verbeteren. Indien u hiermee akkoord bent, hoeft u uw voorkeuren niet te wijzigen. - Bekijk details
Menu

Online marketing trends 2020

Wat zijn de online marketing trends 2020? Tekstbureau De Kok Context heeft het voor u op een rijtje gezet.

Bent u al op de hoogte van de online marketing trends 2020? Wij hebben het ook dit jaar weer voor u op een rijtje gezet, zodat u hier uw voordeel mee kunt doen, zowel via uw website, als via social media.

Vorig jaar hebben wij de online marketing trends van 2019 voor u op een rijtje gezet. Dat doen wij dan ook dit jaar ook weer voor de online marketing trends 2020. Uiteraard zijn er een heleboel punten. Wij hebben een selectie gemaakt waar u uw voordeel mee kunt doen, zowel op uw website, als op uw social media kanalen.

Online marketing trends 2020:
 

Trend 1: Mobile first

Met mobile first wordt bedoeld dat voornamelijk de mobiele versie van een website wordt gebruikt om de ranking van een pagina te beoordelen. Deze keuze wordt niet zonder reden gemaakt. Door de sprongen in smartphone-technologie en internet dat vrijwel overal snel beschikbaar is, worden zoekopdrachten tegenwoordig vaker via een smartphone uitgevoerd dan via een desktop. In de toekomst zal dit percentage alleen maar groter worden.
U dient er dus zeker voor te zorgen dat uw website ook op mobiel goed weergegeven wordt. Werkt dit bij u nog niet? Schakel dan zeker uw webbouwer in. Wij hebben ook hierin verschillende samenwerkingen, dus mocht u hier niet uitkomen, kunt u  contact opnemen met Tekstbureau De Kok Context
 

Trend 2: Voice Search

Het jaar 2019 zou het jaar van de voice search worden. Dit bleef echter een beetje uit, maar dit lijkt er toch aan te komen in 2020. Wat houdt dit in?
De gevolgen van voice voor SEO zijn dat de zogenaamde zoekwoorden / focus trefwoorden als ‘vakantiehuis Zeeland’ worden vervangen door natuurlijke taal en volzinnen zoals ‘Op welke websites kan ik een vakantiehuis in Zeeland boeken’. Omdat mensen op verschillende manieren praten, zullen zoekwoorden met veel volume opbreken in veel verschillende zoekwoorden met kleinere volumes.

Om u hierop voor te bereiden, worden de volgende acties geadviseerd:

  • Schrijf content in natuurlijke spreektaal.
  • Focus minder op zoekwoorden, maar op zoekintentie.
  • Neem de vragen op die mensen stellen als zinnen in uw content. Bijvoorbeeld als tussenkop.
  • Wees duidelijk en geef korte antwoorden.
  • Voice draait om snelheid! Optimaliseer daarom de laadsnelheid van uw pagina.
     

Trend 3: TikTok

Is uw doelgroep tussen de 16 en 24 jaar? Dan is het zeker interessant om het creatieve video platform TikTok te gaan gebruiken voor uw social-media-strategie. Dit is een video sharingapp die voorheen musical.ly heette. Met meer dan 500 miljoen actieve gebruikers, is dit dan ook een platform om in de gaten te houden. De gebruikers zijn vooral jongeren (41% tussen de 16-24 jaar).
 

Trend 4: Private

We zagen het ook al in 2019 en ook komend jaar neemt het toe: private accounts. Er komt een verschuiving aan van standaard open, naar standaard gesloten. In Amerika geeft al ruim 50 procent van de gebruikers aan instellingen op ‘private’ te hebben staan. Gedreven door de recente schandalen, die ook in 2020 uiteraard weer kunnen ontstaan, wordt deze trend versneld. 
 

Trend 5: Creatieve content

Er ontstaat meer en meer content en daar dient u met uw hoofd bovenuit te steken. Dan red u het niet meer, met het plaatsen van een fotootje en een opgepoetst tekstje. Creativiteit blijft binnen de beschikbare kaders cruciaal voor het succes van uw merk. Daar zal in 2020 weer meer focus op komen te liggen. Zo zijn er online ook verschillende creatie- studio's voor het maken van originele posts, waar u ook uw huisstijl in kunt verwerken, wat herkenbaarheid oplevert. Maar ook video speelt weer een belangrijke rol. Dit is iets waar veel tijd in kan gaan zitten. U kunt bij Tekstbureau De Kok Context voor social media beheer terecht. Dit hoeft helemaal niet structureel. Het kan ook voor een bepaalde campagne zijn, of voor het verzorgen van een mooie creatieve post, of het maken van een filmpje. Kijkt u eens op het  YouTube Kanaal van De Kok Context. Hier vindt u een aantal van de door ons gemaakte filmpjes. 
 

Bovengenoemde punten zijn slechts een greep uit de te verwachten online marketing trends in 2020. Wij verdiepen ons hier dagelijks in en passen de ontwikkelingen uiteraard toe. Vindt u bepaalde dingen lastig? Wij kunnen u sowieso helpen bij bovengenoemde punten. Wij verzorgen ook in 2020 alles omtrent uw online en offline media en marketing en zijn de verbinding in uw complete communicatie. Wij behalen graag met u, uw commerciële doelen in het nieuwe jaar!

 

 

terug

contactgratis vrijblijvende offerte
De Kok Context
Veerseweg 141
4332 BE Middelburg

Mob. nr.: 06- 1264 8608
info@dekokcontext.nl
www.dekokcontext.nl
Kvk nr.: 65975987 te Middelburg
Btw nr.: NL001756625B90
IBAN: NL30 RABO 0309 8948 24