De Kok Context gebruikt cookies om u beter te kunnen helpen en de website te verbeteren. Indien u hiermee akkoord bent, hoeft u uw voorkeuren niet te wijzigen. - Bekijk details
Menu

Veel gemaakte fouten bij content marketing

Regelmatig worden er fouten gemaakt bij het inzetten van content marketing. Lees hier de meest voorkomende fouten om ze te voorkomen in de toekomst

Wanneer u content marketing inzet, kan er ook wel eens iets fout gaan. Er zijn verschillende fouten bij content marketing, die regelmatig gemaakt worden. Lees in deze blog welke fouten dit zijn, zodat u ze kunt voorkomen in de toekomst.

Content marketing is belangrijk

Op de vraag: wat is content marketing? Heeft u inmiddels antwoord gekregen in onze vorige blog. Zo heeft u ook al een beetje kunnen lezen dat het inzetten van content marketing belangrijk is. Met goede content marketing bereikt u klanten en zorgt u voor reclame. Een strategisch plan waarbij u doelen formuleert is nodig voor goede content marketing. Hier gaat het soms al fout.
Wij hebben hieronder voor u op een rijtje gezet, welke fouten er o.a. nog meer gemaakt worden.

  1. Geen strategisch plan
    We benoemden het al en het is zo belangrijk: een strategisch plan.
    Veel bedrijven beginnen zomaar met iets posten op social media, onder het mom “beter iets dan niets!” Het gevolg hiervan is vaak dat u moet zoeken en nadenken wat u nu weer gaat plaatsen en het daarom maar gaat uitstellen. En u weet: van uitstel komt afstel.

    Tips hierbij:

    ·         Bedenk vooraf wie en wat u met uw berichten wil bereiken;

    ·         Ga vanuit hier bekijken, waar u over kan schrijven en posten om uw doel en doelgroep te bereiken;

    ·         Inspireer, entertain en zorg voor betekenis. Hier kan al heel wat content bij gecreëerd worden.

    ·         Zorg voor structuur. Ga na hoeveel keer per week posten haalbaar is voor u en houdt u hier ook aan. 

  2. Geen waardevolle of betekenisvolle content

    Tips hierbij:
    Deel uw inzichten uw kennis. Schrijf tips en zorg dat u van waarde bent voor uw volgerDaar is het al. Wanneer u geen strategisch plan hebt, komt er vaak ook geen waardevolle content. Maar iets posten om iets te posten.

  3. Te veel social media kanalen
    U weet: TE is nooit goed, behalve tevreden. We hebben er al eerder over geschreven bij social media tips 2019. Soms is het beter u te richten op één of twee kanalen en niet op vier of vijf omdat u online zichtbaar moet zijn en uw buurman die kanalen ook heeft. Wat voor uw buurman werkt, werkt voor u wellicht niet. Ieder kanaal heeft zijn eigen doelgroep en het zou zomaar kunnen dat uw doelgroep op Facebook zit en niet veelvuldig op Instagram.

    Tips hierbij:
    Heeft u meerdere kanalen die niet allen even goed werken? Dan is het erg zonde van uw tijd. U kunt uw tijd beter in de kanalen stoppen die voor u goed werken. Daarbij blijft het plaatsen van content dan ook leuk. Wees eerlijk, het werken met iets wat goed gaat, geeft vele malen meer inspiratie dan met iets wat minder goed of fout gaat.

  4. Schrijf naar en voor uw klant
    Leest u het ook wel eens (vaak!)? Bedrijven of ZZP’ers die het nodig achten te schrijven wat zij vinden… ‘Ik vind’, ‘Ik ben van mening’, ‘Als ik u mag adviseren’.
    NIET DOEN!
    U schrijft toch naar en voor uw klant? De klant moet ervan overtuigd raken dat u voor hem / haar van betekenis bent of kunt zijn.

    Tips hierbij:
    Schrijf wat u de klanten kunt bieden. En schrijf het alsof de klant voor u zit en het hem / haar vertelt. Laat de moeilijke woorden hierbij zeker achterwege.

Aan de slag met content marketing zonder fouten

Nu u weet wat de veelgemaakte fouten zijn bij het inzetten van content marketing, kunt u dit voorkomen, wanneer u dit zelf in gaan zetten. Vergeet zeker geen doelen te formuleren en een strategisch plan te maken.

Vindt u het lastig om content marketing in te zetten, of wenst u hier hulp bij, omdat u er weinig tot geen tijd voor heeft? Dan kunt u terecht bij De Kok Context in Middelburg. Wij bekijken samen met u uw doelen en stellen een plan op. Wij kunnen u helpen met content als:

  • Zakelijke blog(s);
  • SEO Webteksten;
  • Social media (beheer);
  • Videocontent voor uw online kanalen.

Daarbij is het natuurlijk mogelijk uw complete marketing uit handen te geven aan ons. Wij verbinden dan uw online- en offline media door o.a. de juiste content in te zetten.

terug

contactgratis vrijblijvende offerte
De Kok Context
Veerseweg 141
4332 BE Middelburg

Mob. nr.: 06- 1264 8608
info@dekokcontext.nl
www.dekokcontext.nl
Kvk nr.: 65975987 te Middelburg
Btw nr.: NL149678551B01
IBAN: NL30 RABO 0309 8948 24