De Kok Context gebruikt cookies om u beter te kunnen helpen en de website te verbeteren. Indien u hiermee akkoord bent, hoeft u uw voorkeuren niet te wijzigen. - Bekijk details
Menu

Zakelijk bloggen is ook nuttig voor uw bedrijf!

‘Heeft zakelijk bloggen wel nut voor mijn bedrijf?’ een vraag die De Kok Context regelmatig gesteld wordt. Het heeft zeker nut, zakelijk bloggen geeft een toegevoegde waarde voor uw onderneming.

‘Heeft zakelijk bloggen wel nut voor mijn bedrijf?’ een vraag die mij regelmatig gesteld wordt. Zakelijk bloggen komt steeds meer voor bij verschillende bedrijven. Het heeft dan ook zeker nut voor ieder bedrijf, klein of groot, webshop of geen webshop; zakelijk bloggen geeft een toegevoegde waarde aan uw website en dus ook uw onderneming. Wie regelmatig een goede zakelijke blog schrijft, genereert niet alleen meer bezoekers, maar indirect ook meer klanten.

Waarom een zakelijke blog?
Er zijn verschillende redenen waarom een zakelijke blog ook voor uw bedrijf nut heeft:

Ø  U deelt kennis en zo gaan bezoekers en klanten u zien als expert

Ø  Op uw website is altijd een ruimte beschikbaar voor een zakelijke blog, het is dus relatief goedkoop

Ø  Een blog lokt interactie uit met uw bezoekers, klanten en geïnteresseerden. Zeker wanneer u de blog ook deelt op uw social media kanalen

Ø  Uw blog kunt u dus naast het plaatsen op uw website ook terug laten komen op social media. Zo verschijnt u in meerdere kanalen, wat uw vindbaarheid ten goede komt

Ø  In de zakelijke blog kunt u goed (interne) links verwerken, wat ook weer meetelt voor uw vindbaarheid in zoekmachines als Google.

 

Heeft een zakelijke blog meerwaarde voor uw klanten?
Een zakelijke blog heeft zeer zeker meerwaarde voor uw klanten en wel vanwege de volgende redenen:

Ø  U schrijft de blog voor uw klanten, uw klanten kunnen er relevante informatie in terug vinden

Ø  Het kan klanten helpen bij of na hun aankoop. Sommige informatie is wellicht net het zetje tot aankoop of overgang tot beslissing een dienst bij u af te nemen. Daarnaast kan men na aankoop wellicht informatie terug vinden in uw blogs over de aankoop

Ø  U deelt uw kennis met uw klanten en uw klanten maken zo gratis gebruik van uw kennis en kunnen hier wat mee doen.

 

Kan ik wel bloggen en hoe vaak moet ik dat dan doen?
Hoe vaak u wilt bloggen ligt aan uw tijd. De ervaring is, dat veel ondernemers weinig tijd hebben en het daarom niet altijd even goed werkt. Leg de lat daarom nooit te hoog. Zo 1 à 2 keer per maand een blog schrijven is meer dan genoeg. Het gaat er juist om dat uw klanten en volgers regelmaat zien in uw blog, zodat zij weten wanneer zij weer een blog kunnen verwachten. Vermeld daarom een blog ook altijd in uw social media. Zorg ervoor dat u 1 of 2 vaste dagen plant, dat uw blog geschreven wordt en online komt.

Iedereen kan bloggen, zorg er wel voor dat er geen tot amper spelfouten in uw blog staan. Laat het nalezen. Daarnaast is tijd dus een groot struikelblok. U kunt er daarom ook voor kiezen iemand in te huren die een blog voor u schrijft.
De Kok Context kan ook uw blogs schrijven, zoals zij voor meerdere klanten doen.  Wij schrijven blogs na het verkrijgen van steekwoorden en geringe informatie en maken van uw lezers klanten met uw zakelijke blogs. Neem voor meer informatie omtrent het schrijven van blogs, gerust contact met ons op.

 

terug

contactgratis vrijblijvende offerte
De Kok Context
Veerseweg 141
4332 BE Middelburg

Mob. nr.: 06- 1264 8608
info@dekokcontext.nl
www.dekokcontext.nl
Kvk nr.: 65975987 te Middelburg
Btw nr.: NL149678551B01
IBAN: NL30 RABO 0309 8948 24